۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

آقای عبدالله برات و داوود وصل از فعالین مدنی بامیان از بازداشت رها شدند.

آقای عبدالله برات و داوود وصل، فعالین مدنی بامیان که دو روز پیش از سوی نیروهای امنیتی بامیان به دلیل شکایت از سوی یکی از شهروندان بامیان بازداشت شده بودند، فعلاً با قید صمانت آزاد شده اند.
نیروهای امنیتی بامیان قبلاً گفته بودند دلیل بازداشت این فعالین مدنی، دعوای حقوقی و شکایت شخصی به نام عبدالحمید علیه ایشان می باشد، ولی تا اکنون قضیه به صورت واضح آشکار نشده تا ماجرای این قضیه به مردم معلوم شود .
فعالین مدنی بامیان و به خصوص آقای عبدالله برات و داوود وصل، قبلاً به صورت غیر مستقیم و مستقیم درباره تحرکات مشکوک ،عکس العملهای تند و تهدیدهایی که از سوی اشخاصِ مشخصی هدایت می شود، تذکر داده بودند. بسیاری بر این باوراند که بازداشت آقای برات و همکار ایشان یک دسیسه بوده و جنبه ی واقعی آن می تواند نفرت، هراس و عقده مندی  شخصیِ از سوی بعضی مقامات و مسئولین علیه جامعه و فعالین مدنی بامیان باشد.
به هرصورت تا چند روز آینده ناگفته ها هویدا خواهد شد، ولی امیدوارم که اینگونه اتفاقات دیگر تکرار نشود و  مسئولین، مقامات، جامعه مدنی و مردم در بامیان با تفاهم و اتحاد بتوانند کدورتها را تبدیل به همدلی نموده و فرهنگِ نقد، انتقاد، بازخواست و عدالت اجتماعی را بیشتر بارور کنند. باید مسئولین، مقاماتِ اداری، نظامی و سیاسی در قدم نخست خود سمبولِ حرکتهای مدنی سازنده باشند، اگر کدام اشتباه و یا تخطی عمدی یا غیر عمدی را مرتکب شدند، اشتباه خود را بپذیرند و از مردم عذرخواهی نمایند و در صورت صلاح دید قانون و مردم فرصتِ جبران اشتباه خود را داشته باشند و در صورت تکرار از وظیفه شان برکنار شده و به محکمه کشانده شوند.

واقعاً جای افسوس است که این همه نیرو، انرژی و زمان را  در بحثها و کشمکشهای مخرب علیهِ خودمان برای نفی و حذف یکدیگر به کار گیریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر