۱۳۹۰ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

عامل کشتار نروژ خواهان مدال افتخار از دادگاه شد.

عامل کشتار نروژ که پس از شش ماه از این حادثه برای اولین بار در برابر دوربینها ظاهر شد، هیچ نشانه ای از تاسف را در چهره و گفتار خود بروز نداد.
او از دادگاه خواست که به دلیل اقدامش به او مدال افتخار اهدا کنند.
آندرس برینگ برویک که 77 نفر را کشته است در دادگاه گفت دلیل اقدامش این بود که باور داشت قربانیان «خائن» بودند. او مسئولیت کشتار را پذیرفت اما گفت که خطاکار نبوده است و جرمی مرتکب نشده است.
دادگاه اسلو در روز دوشنبه حکم بازداشت آقای برویک 32 ساله را به مدت ده هفته دیگر و تا زمان آغاز محاکمه او تمدید کرد.
پیش تر دادگاهی در نروژ مجازات زندان را برای او به دلیل اختلالات روانی نامناسب تشخیص داده بود. این حکم خشم بازماندگان قربانیان را به همراه داشت.
واکنش آندرس برینگ برویک در دادگاه باعث ناراحتی شماری از بازماندگان حادثه شده است که در این جلسه دادگاه حضور داشتند.
یکی از نجات یافتگان کشتار نروژ می گوید: «برویک بسیار گستاخ بود. دیدن او در دادگاه برای من بسیار سخت بود. اگر بخواهم از روی ظاهرش قضاوت کنم، فکر نمی کنم که او از کارش پشیمان باشد.»
نجات یافته دیگری گفت: «اول برای من تکان دهنده بود. چون او لبخند می زد و به نظر می رسید که توجه رسانه ها به خود لذت می برد. من این مساله را کاملا احساس می کردم.»
آندرس برینگ برویک در روز 22 ژوییه سال گذشته میلادی حاضران در اردوی جوانان حزب کارگر را که در جزیره اوتویا گرد آمده بودند به گلوله بست و 69 نفر از آنها را کشت. ساعاتی پیش از این کشتار 8 نفر در بمبگذاری در اسلو کشته شده بودند که عاملش آندرس برینگ برویک بود.

منبع:
http://persian.euronews.net/2012/02/06/mass-killer-breivik-demands-medal-from-oslo-court/#.TzESwtEI79s.facebook

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر